Brug for hjælp? Så besøg vores supportcenter
Spørgsmål & Svar
Kan jeg bytte min vare til noget andet?
Vi tilbyder en en forlænget bytte- og returret på hele 365 dage efter modtagelsen af varen (med mindre andet er aftalt). Der er ingen administrationsgebyrer ved at bytte, og du kan gratis benytte vores returlabel(sendt på email fra ordre@reverie.dk). Se på baksiden av din faktura for bytteskjema.
De samme betingelser gælder som ved retur ift standen på den indsendte vare. Du skal fortælle os hvilket ur du ønsker at få retur, samt informere os om dit navn, adresse, email og ordrenummer. Såfremt det nye ur koster mindre end det returnerede ur, vil vi tilbageføre differencen på det anvendte kreditkort. Koster det nye ur mere, vil vi fremsende et særligt link på email, hvor differencen kan betales. Herefter vil det nye ur blive tilsendt.
Jeg har modtaget et ur, men ønsker at returnere eller bytte det. Hvordan gør jeg?
Vi henviser til vores handelsbetingelser under punktet fortrydelsesret/bytte ur.
Hvordan kan jeg få tilpasset urlænken?
Med de fleste lænkeure sender vi et gratis lænkeværktøj: https://www.urkompagniet.dk/laenkevaerktoj.html
Når du lægger det valgte lænkeur i indkøbskurven, så placeres automatisk også et lænkeværktøj i kurven til kr. 0 - hvis det passer til dit ur. Vores værktøj til lænkejustering fungerer som vist her: https://www.urkompagniet.dk/justering.
Er der garanti på urene?
Alle urene sælges med urproducentens officielle reklamationsret, som er minimum 2 år. Enkelte producenter har dog en udvidet, men som minimum har du altså 2 års reklamationsret på dit ur. Du kan læse mere om de enkelte mærkers reklamationsret her.
Er I autoriseret forhandler?
Ja, vi er autoriseret forhandler af alle de ure, som du ser i vores netbutik.
Leveres uret med al dokumentation og evt. tilbehør?
Uret leveres i originale æsker og emballage, samt evt medfølgende ekstra tilbehør og dokumentation. Præcis som i en normal butik.
Er alle urene ægte?
Ja, vi sælger kun ægte ure fra producenten.
Jeg har ikke modtaget en ordrebekræftelse - hvad er der sket, og hvad gør jeg nu?
ores system udsender automatisk en ordrebekræftelse, så snart købet er gennemført. Har du ikke modtaget en email, skyldes det enten, at emailen er blevet filtreret fra som spam (se i dit spamfilter), eller at der har sneget sig en fejl ind ved indtastning af email adressen. Har du ikke modtaget ordrebekræftelsen indenfor ganske få minutter, kan du tage kontakt til os elektronisk, og vi vil straks videresende din ordrebekræftelse.Vigtigt! - Har du Hotmail.com eller Live.dk emailkonto, så sker det, at vores emails bliver filtreret fra som spam. Du bedes venligst checke din spamfolder, inden du kontakter os.
Jeg har lige købt et ur, men nu står der, at det er i restordre/udsolgt?
Så snart du har foretaget dit køb, går vores system automatisk ind og fjerner et eksemplar fra lagerlisten. Det gøres for at reservere uret til dig. Har lagerbeholdningen været nede på 1, vil lagerantallet efter dit køb stå på 0, og derved optræde som udsolgt. Men bare rolig, det gælder kun for fremtidige køb. Dit ur kan blive sendt med det samme (hvis bestilt inden klokken 15 på hverdage), og du vil modtage uret dagen efter med posten.
Hvordan er det med levering og moms til Færøerne, Grønland, Svalbard og Jan Mayen, som er udenfor EU?
Vi leverer til alle nævnte lande og med et fragttillæg på 130 kr. Samtidig trækker vi den danske moms fra ved betalingen. Du vil dog skulle betale lokal moms og muligvis fortoldningsgebyr, når varen kommer ind i landet. Moms og evt fortoldningsgebyrer er kundens ansvar.
Hvad gør jeg, hvis uret går i stykker?
Alle ure, som stadig falder ind under den officielle reklamationsperiode, kan indsendes til os for reparation (du skal først udfylde en reklamationsformular). Bemærk at reklamation kun dækker produktions- og materialefejl.
Det vil sige, at reklamationsretten ikke dækker:
- skader, som skyldes fejlbrug eller mislighold.
- skader, som ikke skyldes materiale- eller produktionsfejl.
- fugtskader på ure, som ikke er vandafvisende (minimum 10 atm).
- serienummeret er beskadiget eller slebet væk.
- originalbevis ikke er vedlagt.
- overfladeskader på lænker, glas, remme eller urkassen.
Reklamationsretten dækker som udgangspunkt heller ikke batterier, remme, lænker, krone, krystaller og anden udsmykning, med mindre vi gøres opmærksom på det straks efter modtagelsen af uret. Du kan læse mere om reklamationsretten her.
Herefter vil uret blive sendt til mærkets eget værksted for inspektion og evt reparation/ombytning. For sagsbehandlingstid se her.
Bemærk: Indsendes ugyldige reklamationer vil kunden blive opkrævet alle håndteringsgebyrer samt portoomkostninger ifm reklamationen, dog minimum 400 kroner.
Uret er ikke noget for mig, og jeg ønsker at returnere det - hvordan gør jeg?
Vi henviser til punktet fortrydelsesret i vores handelsbetingelser. Det skal dog pointeres, at alle returneringer bør sendes som pakke med track&trace. Sendes de med frimærker uden track&trace sker forsendelsen på eget ansvar.
Hvordan leveres uret?
Vi benytter PostNord til at udbringe alle vores pakker, og de bliver sendt med sporingskode.
Leverer I udenfor Danmark?
Vi leverer også til Færøerne, Grønland, Finland, Svalbard og Jan Mayen. Da pålægges et fragttillæg på 130 kr. (Til Færøerne, Grønland, Svalbard og Jan Mayen selger vi uten moms). For Sverige og Norge anbefaler vi vores andre butiker: Klokkegiganten.no og Klockgiganten.se
Har I alle urene på lager?
Som udgangspunkt ja, men det kan ske, at enkelte modeller har fjernlagerstatus. Du vil dog altid kunne se information om lagerstatus på de enkelte ures produktsider, hvor du også kan se forventet leveringstid (typisk 1-2 dage).
Hvilke betalingsmetoder tilbyder I?
Vi tager imod betaling med Dankort og de største internationale kreditkort. Du kan også betale via den amerikanske betalingsagent Paypal.
Jeg søger et ur, som I ikke har, eller?
Hvis du leder efter et bestemt ur, som du ikke umiddelbart kan finde hos os, så send os en forespørgsel om det via vores kontaktformular. Måske kan vi hjælpe og finde modellen til dig.
Kan jeg bestille over telefonen?
Du kan desværre kun bestille online i vores butik eller besøk vores butik i centrum af København (Kronprinsensgade 2, 1114 København).
ÅBNINGSTIDER
Man - Fre: 11:00 - 18:00
Lørdag: 11:00 - 17:00
Har du spørgsmål til vores fysiske butikk, kan du ringe vores butik på: 35 15 40 16 (hverdage kl.14.00-17.30 - Lørdag 11:30-16:30).
Køber eller sælger I brugte ure?
Nej, vi hverken køber eller sælger brugte ure.
Kan jeg komme og se urene?
Du kan se et udvalg af vores store sortiment i vores butik i centrum af København (Kronprinsensgade 2, 1114 København). Du kan se på vores produktsider om den eller de modeller, som du er interesseret i, også er i butikken. Det fremgår således:
ÅBNINGSTIDER
Man - Fre: 11:00 - 18:00
Lørdag: 11:00 - 17:00
Har du spørgsmål til vores fysiske butikk, kan du ringe vores butik på: 35 15 40 16 (hverdage kl.14.00-17.30 - Lørdag 11:30-16:30).
Hvor lang tid tager leveringen?
Du kan se den forventede leveringstid på hvert enkelt urs produktside. Afhængig af tidspunktet du bestiller på, vil vi forsøge at sende uret samme dag, som vi modtager bestillingen. Derefter gælder PostNord normale leveringstider. Typisk vil du modtage uret næste hverdag, men bestiller du for eksempel i de sene aftentimer, kan der gå 2 hverdage.