Tissot

Tissot Ure

Tissot er et fantastisk verdenskendt urmærke, med mere end 150 års erfaring. Siden 1853 har plustegnet i Tissot’s logo symboliserer den unikke schweiziske pålidelighed og kvalitet, som mærket er kendt for. Derfor designer mærket kun deres ure med materialer af allerhøjeste kvalitet, med de mest innovative og avancerede teknologier, kombineret med fantastiske designs. Med et motto der lyder: “Innovators by Tradition”, ligger Tissots innovative tilgangsmåde ganske simpelt i mærkets DNA. Derfor er Tissot blevet udnævnt til officiel tidtager og partner i adskillige sportsdiscipliner, som basketball med NBA, cykelløb med Tour de France, rugby, fægtning og ishockey, samt mange flere. Med Tissot, kan du derfor vide dig sikker om, at du modtager et ur du kan stole på hele livet.

Hos UrKompagniet er vi stolte af at være godkendt af Tissot i Schweiz, til at være autoriseret forhandler af Tissot  ure i Danmark. Du kan derfor altid forvente at modtage et ægte og nyproduceret Tissot ur, når du handler mærket hos os. Tissot kan også opleves i vores butik nord for København.

Klik her for at besøge Tissot's officielle hjemmeside.

Sorter stigende

41 vare(r)

Tissot’s oprindelse

Tissot har sin oprindelse i 1853, hvor guldkasse-montør, Charles-Félicien Tissot, og hans søn, urmager Chales-Émile, besluttede sig for at stifte “Charles-Félicien & Son” i Le Locle, Schweiz. Dengang, bestod Tissot’s katalog af en stort udvalg, særligt guld lommeure og vedhængsure, med enten fantastiske dekorationer eller med utroligt komplicerede urværker. Den særlige kvalitet i Tissot urene, blev hurtigt anerkendt både ved nationale og internationale udstillinger. I år 1900, under den årlige verdens udstilling af ure, blev et Tissot 18 karat guld vedhængsur endda købt af den franske skuespillerinde Sarah Bernhardt.

Størstedelen af Tissot’s ure, blev siden 1850’erne, eksporteret til USA og til det russiske imperium. I det russiske imperium åbnede Tissot ligeledes en afgrening af virksomheden i 1885, da dette var mærkets største marked i mange år og de utrolige Tissot ure nåede faktisk helt ind til Tsaren´s kongelige hof, under den tid.

Her ses et vintage Tissot vedhængsur, belagt med guld og besat med diamanter, samt Tissot's første logo fra 1880

 På billedet ses et vintage Tissot vedhængsur fra 1878, belagt med guld og besat med diamanter, samt Tissot's første logo fra 1880.

Tissot frem til i dag

I starten af 1900-tallet, byggede Charles Tissot en urfabrik i Chemin de Tourelles, i Le Locle, hvor Tissot den dag i dag, stadig har sit hovedkvarter. I 1910’erne solgte Tissot sine første armbåndsure til kvinder, som var belagt med guld og besat med diamanter, efterfulgt af armbåndsure til mænd, lang tid før dette blev en trend, mellem de to verdenskrige. 

I 1953, kunne Tissot fejre sin 100-års fødselsdag, der blev et vendepunkt for mærkets industrielle praksis, med Edouard-Louis Tissot i rollen som ny administrerende direktør. Han var nemlig med til at introducere “sigle kaliber” princippet, der medførte at mærkets produktion og antal af urkomplikationer (hvor mange indre dele uret har), blev simplificeret. Dette princip, gjorde det muligt for mærket at rationalisere salg rundt omkring i verden og var med til at øge mærkets success.

I 1983, i slutningen af det der i dag betegnes som quartz krisen, gik de store schweiziske urmærker sammen om at danne det vi i dag kender som “The Swatch Group”. I forlængelse af denne union, genopfandt Tissot sig selv, ved at designe dengang helt unikke og ikoniske ure, som “the RockWatch”, det første ur lavet af natursten, efterfulgt af “the WoodWatch” og “the PearlWatch”.

 Tissot reklamer fra 1985 og 1989

Tissot reklamer; “the WoodWatch” fra 1989 og the “the RockWatch” fra 1985

Siden 1990’erne, har Tissot ligeledes været sit motto “innovators by tradition” tro, som frontløberen for innovative ure, som med 1990’ernes ultra feminine og sporty “T-kollektion”, samt verdens første touchscreen ur, “T-Touch”, i 1999, og verdens første touch ur drevet af solenergi, “T-Touch Expert Solar”, i 2014. Denne innovative ånd, er nok også en kæmpe grund til mærkets fortsatte success, med mere end 4 millioner solgte ure i verden årligt.  

Tissot ambassadører

Der skal meget til for at blive Tissot ambassadør, og derfor er tidens Tissot ambassadører nøje udvalgt til samarbejdet, da de på hver deres måde netop afspejler mærkets værdier, diversitet og produkternes performance. Gennem samarbejdet med ambassadørerne, er Tissot med til at forene forskellige kulturer, nationaliteter og unikke færdigheder, ved at involvere sig i sportens og underholdningens verdener.

På billedet ses skuespillerinden Deepika Padukone, basketballspilleren Tony Parker, skuespilleren Huang Xiaoming og racerkøreren Marc Marquez.

Gennem sin kærlighed og støtte til motorsporten, i samarbejde med ambassadørerne Marc Marquez, jorge Lorenzo og Thomas Lüthni (MotoGP racere), en kærlighed som startede helt tilbage i 1953 med Moto Grand Prix i Bern, Schweiz, illustrerer Tissot sine innovative og dynamiske sider. Gennem basketball, med ambassadørerne Tony Parker og Klay Thompson, og cricket, med ambassadøren Virat kohli, repræsenterer Tissot sin teamånd og strategiske tankegang. Endeligt repræsenterer skuespiller og skuespillerinder, Huang Xiaoming, Liu Yifei og Deepika Padukone, den komercielle og kommunikativt performance baserede verden af film og TV, med fokus på tradition, med et moderne touch. 

Sorter stigende

41 vare(r)

  Indlæser...