Handelsbetingelser

90 dages bytte og returrett!

Vi tilbyder altid 90 dages bytteret på køb foretaget på UrKompagniet.dk, men i november og december 2017 udvides dette til at gælde returretten også.

Når du modtager dit ur fra os, er der også sendt en returlabel til din emailadresse med dit navn, adresse og ordrenummer. Det er således utroligt nemt og smertefrit at bytte uret, såfremt det ikke falder i smag. Og det er tilmed gratis at bytte på UrKompagniet.dk!

Handelsbetingelser pr 29. juli 2017

Med udgangspunkt i EU’s forbrugerrettighedsdirektiv er der fra den 13. juni 2014 sket ændringer i forhold til kundens rettigheder og ansvar i forbindelse med handel på internettet.

Vi anbefaler derfor, at du læser hele denne tekst igennem, så du er bedst muligt informeret om dine rettigheder. For yderligere information henvises til Lov om forbrugeraftaler og Købeloven samt Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret. For at gøre fortrydelsesretten gældende,
skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Sender du varen tilbage uden erklæring behandles din forsendelse ikke. Erklæringen skal indeholde navn, adresse, emailadresse og ordrenummer. Det er IKKE nok blot at nægte modtagelse af varen. Sørg derfor for at vedlægge en skriftlig erklæring i pakken, hvis du returnerer uret til os. Vi har forberedt en formular på den følgeseddel, som du modtager i forbindelse med dit køb. Du er velkommen til at bruge den, eller du kan benytte standardformularen som vist i Loven om forbrugeraftaler. Varen skal returneres til Reverie ApS, Generatorvej 8F 1.th, 2860 Søborg, Danmark. Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen når du fortryder (med mindre andet er aftalt). Vi har vedlagt en returlabel hvor portoen er betalt, som eventuelt kan benyttes, men du har ikke pligt til at bruge den. Benyttes returlabelen, behøver du blot at klistre returlabelen på pakken, og derefter indlevere til nærmeste posthus (genbruger du vores pakke, så sørg for at alle gamle stregkoder er overstreget). Sporingskoden på forsendelsen er den lange talsekvens, der står nederst på labelen. Ved brug af vores returlabel fratrækkes 50 kroner fra ordrens kreditering. Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du vil få tilbagebetalt købsbeløbet til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med.

BEMÆRK: Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

* du reelt har taget varen i brug
* den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
* du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

Bemærk: Nogle ure er ikke omfattet af fortrydelsesretten, og hvis emballagen bliver brudt, bortfalder retur- og bytteretten. Det gælder: Fossil Q, Misfit, Michael Kors Access, Emporio Armani Connected og Skagen Connected.

Returfragt
Du skal betale returfragten til os, og du har ansvaret for alle skader, mens varen er i din varetægt OG mens den bliver transporteret til os.

Værdiforringelse af varen
Returnerer du en brugt eller skadet vare (inklusiv urets emballage og manualer), vil vi fratrække krediteringen et beløb svarende til værdiforringelsen, som du har forårsaget.

Klagemuligheder
Ønsker du at klage over handelsforløbet, kan det ske hos forbrugerklagenævnet.

Du kan læse mere om dine rettigheder som forbruger her.

Har du spørgsmål til ovenstående, kan du skrive direkte til kundeservice på kontakt@urkompagniet.dk eller benytte vores kontaktformular.

Priser
Alle priser er inkl. 25 % moms og angivet i danske kroner, hvor intet andet er anført. Der tages forbehold for trykfejl, prisændringer, udsolgte varer, afgiftsændringer, valutaændringer og force majeure. Gratis fragt er altid gældende i Danmark ved afhentning på posthus. Der er også gratis fragt til Finland. Til Færøerne, Grønland, Svalbard og Jan Mayen pålægges et fragttillæg på 100 kr.

Betaling med Dankort og udenlandske betalingskort
Betaling med Dankort og udenlandske betalingskort sker via en sikker forbindelse. Indtastede kortoplysninger krypteres med SSL-kryptering (Secure Socket Layer) og kan ikke læses af andre. Den sikre forbindelse er angivet med en lille hængelås nederst til højre i browseren. UrKompagniet.dk har på intet tidspunkt adgang til dine kortoplysninger. UrKompagniet.dk benytter en betalingsløsning fra QuickPay, som er godkendt af NETS.

Levering
Alle varer sendes med Post Danmark. Der er ingen forsendelsesomkostninger ved handel på UrKompagniet.dk, hvis du vælger at afhente på posthus i DK (levering til døren koster 20 kroner). Vi leverer også til Færøerne, Grønland, Svalbard, Jan Mayen og Finland, men hvis ordreværdien er under 1000 kr, så pålægges et fragttillæg på 100 kr. Varer, der er på lager, vil blive afsendt samme dag som bestillingen modtages (hvis ordren sker før klokken 16 på hverdage). Efter klokken 16 eller på ikke-hverdage afsendes varen efterfølgende hverdag. En nærmere præciseret forventet leveringstid optræder ved hvert enkelt produkt. Bemærk: Hvis pakken returneres til os, fordi den har været uafhentet på posthuset, forbeholder vi os retten til at opkræve 200 kroner i forsendelses- og administrationsgebyr.

Bytte
Vi tilbyder en udvidet bytteret på 90 dage efter modtagelsen af varen (med mindre andet er aftalt). Der er ingen administrationsgebyrer ved at bytte, og du kan gratis benytte vores returlabel. Dog gælder de samme betingelser som ved retur ift standen på den indsendte vare. Du skal fortælle os hvilket ur du ønsker at få retur, samt informere os om dit navn, adresse, email og ordrenummer. Såfremt det nye ur koster mindre end det returnerede ur, vil vi tilbageføre differencen på det anvendte kreditkort. Koster det nye ur mere, vil vi fremsende et særligt link på email, hvor differencen kan betales. Herefter vil det nye ur blive tilsendt.

Reklamationsret
På alle produkter ydes minimum 2 års reklamationsret. Skulle der mod forventning vise sig en fabrikationsfejl på varen inden for 2 år, repareres denne gratis, ombyttes eller i sidste instans gives pengene retur, såfremt skaden ikke er sket som følge af betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller misbrug fra brugerens side. Bemærk at reklamationsretten ikke dækker batterier eller fugtskader på ure, som ikke er vandafvisende (minimum 10 atm). Derudover dækkes slitageskader på glas, lænker, remme, urkassen, krystaller og anden udvendig udsmykning heller ikke, med mindre vi gøres opmærksom på det straks efter modtagelsen af uret. For en oversigt over mærkernes garantier og reklamationsret - klik her. Ved gyldige reklamationer refunderer vi billigste fragtalternativ i forhold til Post Danmarks gældende priser for breve og økonomibreve (se post.dk) såfremt kunden har afholdt fragtomkostninger. Ugyldige reklamationer vil blive faktureret eventuelle portoomkostninger vi har afholdt. Hvis skaden ikke er en gyldig reklamation eller dækket af garantien, vil du modtage et tilbud på reparation. Du har herefter 14 dage til at acceptere eller afvise tilbudet. Afvises tilbudet vil vi kræve dækning af alle eventuelle portoudgifter samt håndteringsgebyrer vi har afholdt inden uret tilbagesendes til dig (dog minimum 400 kroner). Vi opbevarer uret i 8 uger efter tilbud er fremsendt, hvorefter vi forbeholder os retten til at destruere uret. 

Anvendelse af reklamationsretten
Det er påkrævet at udfylde reklamationsformularen online inden uret afsendes til os.
Bemærk, at vi fakturerer et administrations- og forsendelsesgebyr for ugyldige reklamationer, som ikke er dækket af reklamationsretten (se ovenover). Typisk dækkes udvendige skader ikke med mindre de er sket kort tid efter modtagelse af uret, da evt fabrikationsfejl kommer til syne med det samme. Herefter anses udvendige skader som almindelig slitage.

Du modtager en bekræftelse via email, så snart vi har modtaget uret fra dig. Derefter vil uret blive sendt til mærkets eget værksted for inspektion og evt reparation/ombytning. Vurderer mærkets værksted, at der er tale om en ugyldig reklamation som følge af for eksempel misbrug eller lignende, vil vi tage kontakt til dig om det videre forløb.

Følgende er en oversigt over de enkelte mærkers værkstedstider. De kan afvige afhængig af periode (julehandel etc) og reparationens kompleksitet, men oversigten indikerer hvilken sagsbehandlingstid du som kunde kan forvente. Tiderne regnes fra den dag vi modtager uret med posten.

Adidas: 2-3 uger.
Bulova: 2-3 uger.
Calvin Klein: 2-4 uger.
Carrie: 1-2 uger.
Casio: 2-3 uger.
Certina: 2-4 uger.
Club: 2-3 uger.
Daniel Wellington: 3-5 uger.
Diesel: 2-3 uger.
DKNY: 2-3 uger.
Dyrberg/Kern: 3-5 uger.
Fossil: 2-3 uger.
Gant: 2-3 uger.
GC: 4-6 uger.
Geneva: 1-2 uger.
Guess: 4-6 uger.
Hello Kitty: 4-6 uger.
Hugo Boss: 2-3 uger.
INEX: 2-3 uger.
Invicta: 4-6 uger.
Jacques Lemans: 3-5 uger.
Jetset: 4-6 uger.
KAOZ: 2-3 uger.
Kyboe: 4-6 uger.
Lorus: 2-3 uger.
Mango: 2-3 uger.
Michael Kors: 3-6 uger.
Nixon: 4-6 uger.
Phosphor: 1-2 uger.
Police: 2-3 uger.
Primo: 2-3 uger.
Pulsar: 2-3 uger.
Roamer: 2-3 uger.
Seiko: 2-3 uger.
Sector: 2-3 uger.
Sekonda: 2-3 uger.
Skagen: 2-3 uger.
Smashing Watch Co: 1-2 uger.
Swiss Military Hanowa: 2-3 uger.
Tissot: 2-4 uger.
Tommy Hilfiger: 2-3 uger.
Triwa: 4-6 uger.
Wenger: 3-4 uger.
WeWood: 4-6 uger.
WobL: 1-2 uger.

  Indlæser...